Zadzwoń do nas
+48 59 822 34 42

Aktualności

Ludzie szukają wysokiej jakości, komfortu i piękna

Kuszące kształty, dobrane ze smakiem kolory, subtelne światło i dyskretna elegancja – kto wie jak oczarować swojego klienta, ten ma sukces w kieszeni. Klienci kupują wszystkimi zmysłami, coraz częściej też doceniają sklepy, które są nie tylko dobrze zaopatrzone, ale robienie w nich zakupów to czysta przyjemność.

O najnowszych trendach w wyposażaniu i projektowaniu sklepów rozmawiamy z Witoldem Gradzikiem, Dyrektorem Biura Projektowego w firmie Wireland sp. z o.o. z Bytowa.

– Czym powinien się kierować właściciel sklepu, który chce wyróżnić się na tle innych placówek handlowych po to, żeby pozyskać klientów?– Warto podkreślić indywidualny charakter sklepu i postawić na oryginalny design. Klienci potrafią to docenić. Najważniejszy jest niebanalny pomysł, ale liczy się również odpowiedni dobór oświetlenia, detali oraz jakość materiałów użytych do wyposażenia sklepu.

– Bywa Pan na najważniejszych targach branżowych, między innymi w Mediolanie, czy w Dusseldorfie. Jakie trendy obowiązują obecnie w branży wyposażania sklepów?

– Z pewnością minimalizm. Dzięki zaprojektowaniu mebli sklepowych pod wymiar możliwe jest optymalne wykorzystanie przestrzeni sklepowej. Obowiązują proste, eleganckie, wręcz minimalistyczne formy. Ciekawy efekt daje też łączenie stylów nowoczesnego i retro. Dobrze wygląda na przykład nowoczesny, ażurowy regał druciany w sekcji winnej, z dodatkiem postarzanego drewna lub cegły, imitującej piwniczki w winiarni. Podobnie nowoczesne w swojej formie regały zastosowane w stoisku warzywnym można łączyć z koszami wiklinowymi w stylu vintage do ekspozycji owoców i warzyw.

– Czy atrakcyjny wygląd sklepu wpływa na zyski ze sprzedaży?

– Konsumenci chcą mieć przekonanie, że kupują towar najlepszej jakości. Na ich wybór wpływa cena, cechy produktu, ale też opakowanie produktu oraz otoczenie, w jakim podejmują decyzje o zakupie. Z doświadczenia firmy, w której pracuję – fabryki Wireland sp. z o.o., produkującej systemy regałów sklepowych Solid York – wynika, że właściciele sklepów, którzy zdecydowali się na odświeżenie wizerunku swojej placówki handlowej zgodnie z naszymi wskazówkami, zwiększyli o kilkadziesiąt procent swoje obroty. Mogę tu wymienić chociażby przykład PSS Społem w Częstochowie, która zanotowała wzrost sprzedaży o 30% po tym, jak wymieniła regały sklepowe na nasze Solid Yorki. Zarząd spółdzielni szybko zdecydował się na metamorfozę kolejnych dwóch swoich sklepów, widząc takie wyniki.

– Czym się kierują właściciele sklepów podejmując decyzję o zainwestowaniu w nowe regały?

– Na pewno zwracają uwagę na jakość ekspozycji towarów. Dodatkowe kryteria to wysoka jakość wykończenia i trwałość. Meble muszą mieć też odpowiednią do potrzeb nośność, pozwalać na wygodne użytkowanie przez konsumentów i zapewniać bezpieczeństwo obsługi. Dobrze jest, kiedy są na tyle uniwersalne, a do tego mobilne, że pozwalają na zmianę ich wykorzystania bez konieczności ponoszenia kolejnych kosztów. Inwestorzy chcą też przygotowania projektu, wizualizacji i wsparcia w przeprowadzeniu inwestycji na każdym etapie.

Projektując wyposażenie sklepu dla naszych klientów biorę zawsze pod uwagę ich oczekiwania. Często robimy meble prototypowe, pod konkretne zamówienie. Pracujemy z klientem bezpośrednio na obiekcie, udzielamy na miejscu porad i konsultujemy na każdym etapie prowadzenia inwestycji. Właściciele coraz częściej chcą wysokiej jakości materiałów, elegancji i dobrego smaku. Sklep jest przecież wizytówką swojego właściciela.

– Firma Wireland pomagała w wykreowaniu wizerunku nowego formatu sklepów sieci Żabka, mocno ostatnio reklamujących się Freshmarketów. Gdzie jeszcze można zobaczyć Państwa wzornictwo?

– Rzeczywiście, jeśli chodzi o Freshmarkety na Pomorzu, możemy się pochwalić, że poza wyposażeniem chłodniczym projektowaliśmy te placówki w całości „pod klucz”. Dla sklepów sieci Żabka nasze Biuro Projektowe stworzył system stelaży umożliwiający wpięcie większej liczby półek. Takie rozwiązanie sprawdza się też w przypadku regałów dla drogerii, aptek i sklepów przy stacjach benzynowych, gdzie na niewielkiej powierzchni trzeba wyeksponować dużo towaru. Nasze Solid Yorki można spotkać w sklepach PSS Społem, Delikatesach „Stara Wędzarnia”, sklepach sieci Piotr i Paweł, Tesco, Netto czy Intermarche. Specjalizujemy się w wyposażaniu markowych delikatesów i sklepów sieciowych, ale trafiają do nas też właściciele małych sklepów, którzy oczekują wyposażenia ich placówki handlowej w wysokim standardzie.

– Firma Wireland duży nacisk kładzie na interesujący styl projektowanych wnętrz?

– Projektujemy po prostu piękne meble. Zauważają nas obecnie nie tylko w branży wyposażania sklepów, ale też właśnie w meblowej, ze względu na eleganckie wzornictwo i różnorodność materiałów, jakie stosujemy w naszych aranżacjach. Zostaliśmy zaproszeni przez Nowy Styl – czwartego na świecie gracza w branży meblowej – do udziału w projektowaniu i wyposażaniu Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu. To budynek zabytkowej elektrowni, do którego dobudowano nowoczesny obiekt, gdzie na ponad 5 tys. metrów powierzchni zaprojektowano kilka sal wystawowych, kino, bibliotekę, pracownię multimedialną, księgarnię, sekcję kawiarnianą i sklepy. Jednym z pomysłodawców tej inwestycji oszacowanej na ponad 22 mln zł jest honorowy obywatel Radomia, reżyser Andrzej Wajda. Efekty naszej zespołowej pracy będzie można zobaczyć już wkrótce – uroczyste otwarcie obiektu z udziałem pani premier Ewy Kopacz zaplanowano na 6 listopada.

Chcesz wiedzieć więcej na temat Systemu Wyposażania Sklepów?

Zapisz się do newslettera!

 

Kontynuując przeglądanie strony, zgadzasz się z polityką prywatności i cookies więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close