Prawidłowa ekspozycja produktów ma duży wpływ na doświadczenia zakupoweklientów. To, czy zdecydują się coś u nas kupić, w dużej mierze zależy nie tylko odjakości naszej oferty, ale także jej prezentacji. Z naszego artykułu dowiesz się jakeksponować warzywa i owoce w sklepie, aby zwiększyć sprzedażi zachęcić gości do powrotu w progi Twojego sklepu.
Wysoka jakość warzyw i owoców
Zacznijmy od tego, że na stoiskach ze świeżą żywnością najważniejsza jest jakośćproduktów. Owoce i warzywa powinny być dojrzałe, świeże, w odpowiednim kolorze ibez pęknięć czy oznak chorób. W utrzymaniu jak najzdrowszego stoiska pomoże Cizasada FIFO, czyli pierwsze przyszło, pierwsze wyszło. W myśl tej reguły należy napoczątek wykładać towar o najkrótszej dacie przydatności. Minimalizuje to stratywynikające z przeterminowania i tym samym marnowania żywności.Warto także regularnie sprawdzać stan produktów w ciągu dnia. W godzinachpopołudniowych, przed zamknięciem sklepu należy skontrolować i przecenić tewarzywa i owoce, które tracą świeżość, a mają jeszcze szansęznaleźć się na talerzach klientów.
Zawsze pełne ekspozytory
Klienci odwiedzający sklepy zwracają uwagę na ilość i różnorodność towaru, któryoferujesz. Dlatego, szczególnie na stoiskach warzywno-owocowych, którenajczęściej witają konsumentów wchodzących do marketu, pamiętaj o regularnymuzupełnianiu towaru. Regały powinny być pełne zdrowych i soczystych produktów,po które aż chce się sięgnąć.
Odpowiednia segregacja produktów
Wiesz, jak wygląda szachownica? W takim razie w ten sam sposób układaj produktyna stoisku. Metoda oparta na kontrastujących ze sobą barwach (jasne obokciemnych) przyciąga uwagę klienta i sprawia wrażenie dużej różnorodności. To zkolei zachęca odwiedzających sklep, aby przejść się wokół regałów i przyjrzeć bliżejtemu, co mamy w ofercie.
Grupowanie owoców i warzyw
Niezależnie od wielkości stoiska nadrzędną zasadą jest oddzielenie warzyw odowoców. Na mniejszych ekspozytorach, gdzie masz ograniczone możliwościaranżacyjne, pamiętaj, aby owoce znajdowały się wyżej, a warzywa niżej.W przypadku dużych stoisk dobrze jest podzielić produkty w grupy na zasadziepodobieństwa. Obok siebie powinny znaleźć się te zbliżonego pochodzenia orazrozmiaru (czereśnie, wiśnie, śliwki), te o podobnym przeznaczeniu (cebula obok czosnku, groch obok fasoli), czy te o podobnych walorach smakowych i zbliżonej wielkości (brzoskwinie, morele, nektarynki).
Czystość na stoisku
Jeśli chcemy zachęcić klientów do zakupów, szczególnie w przypadku świeżychproduktów, czystość powinna być dla nas priorytetem. Kupowanie warzyw i owocówpośród wszechobecnej ziemi z warzyw korzeniowych czy liści, łodyg i innych częściroślin, może spowodować, że Twój potencjalny klient zniechęci się panującymbałaganem i poszuka innego miejsca. W końcu wybieranie warzyw do sałatki naobiad powinno być przyjemnym i higienicznymdoświadczeniem, dającym pewność co do jakości i świeżości produktów.
Czytelne cenówki
Każdy konsument, wchodząc do sklepu, lubi widzieć odpowiednio oznaczonetowary. W ten sposób może zweryfikować ceny, porównać je z innymi produktami iwybrać te, które najbardziej odpowiadają jemu i budżetowi, którym dysponuje.Dlatego ważnym elementem stoiska warzywno-owocowego są czytelne cenówki.Powinny znajdować się na nich informacje o nazwie produktu, cenie jednostkowej,pochodzeniu oraz cenie za kilogram.Zwróć uwagę na produkty z przeceny. Ich cenówki fajnie, gdyby wyróżniały się na tleproduktów z regularnej oferty. To przyciąga uwagę, a w końcu na tym najbardziejnam zależy. Warzywa i owoce, szczególnie te, którym kończy się terminprzydatności do spożycia, nie mogą długo czekać na nowego właściciela.
Widoczne wagi, reklamówki jednorazowe i rękawiczki ochronne
Na dziale z żywnością, szczególnie tą przeznaczoną do samodzielnego pakowania,obowiązkowo musi znaleźć się miejsce na wagi. Powinny być ustawione wwidocznym miejscu, aby konsument nie musiał zastanawiać się, gdzie je znajdzie iczy na pewno sam powinien warzyć produkty (w niektórych marketach to zadaniedla obsługi sklepu przy kasie fiskalnej).Poza tym ważnym elementem wyposażenia stoiska z warzywami i owocami sąreklamówki jednorazowe oraz rękawiczki ochronne. Dzięki nim konsument możezapakować wygodnie ulubione produkty do zrywki, nie brudząc sobie przy tym rąk inie dotykając bezpośrednio innych płodów rolnych. Pamiętaj, że ich miejsce niepowinno być przypadkowe – dobrze, jeśli ulokujesz je na specjalnym stojaku.
Wysokiej jakości regały dedykowane owocom i warzywom
To, jak Twój sklep postrzega klient, zależy wyłącznie od Ciebie. Zadbaj oodpowiednie elementy wyposażenia i postaw na dedykowane regały dla warzyw iowoców. Jeśli nie wiesz, które będą odpowiednie do Twojego sklepu, skontaktuj sięz nami. W Wireland podzielimy się swoim doświadczeniem i pomożemy Cizaaranżować każdy m² przestrzeni sklepowej, by konsumenci znaleźli u Ciebie to,czego szukają.
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *
Komentarz *
Nazwa *
E-mail *
Witryna internetowa
Zapamiętaj moje dane w tej przeglądarce podczas pisania kolejnych komentarzy.
Opublikuj komentarz