Jak eksponować warzywa i owoce w sklepie? Najważniejsze zasady

Prawidłowa ekspozycja produktów ma duży wpływ na doświadczenia zakupowe
klientów. To, czy zdecydują się coś u nas kupić, w dużej mierze zależy nie tylko od
jakości naszej oferty, ale także jej prezentacji. Z naszego artykułu dowiesz się jak
eksponować warzywa i owoce w sklepie, aby zwiększyć sprzedaż
i zachęcić gości do powrotu w progi Twojego sklepu.

Wysoka jakość warzyw i owoców

Zacznijmy od tego, że na stoiskach ze świeżą żywnością najważniejsza jest jakość
produktów. Owoce i warzywa powinny być dojrzałe, świeże, w odpowiednim kolorze i
bez pęknięć czy oznak chorób. W utrzymaniu jak najzdrowszego stoiska pomoże Ci
zasada FIFO, czyli pierwsze przyszło, pierwsze wyszło. W myśl tej reguły należy na
początek wykładać towar o najkrótszej dacie przydatności. Minimalizuje to straty
wynikające z przeterminowania i tym samym marnowania żywności.
Warto także regularnie sprawdzać stan produktów w ciągu dnia. W godzinach
popołudniowych, przed zamknięciem sklepu należy skontrolować i przecenić te
warzywa i owoce, które tracą świeżość, a mają jeszcze szansę
znaleźć się na talerzach klientów.

Zawsze pełne ekspozytory

Klienci odwiedzający sklepy zwracają uwagę na ilość i różnorodność towaru, który
oferujesz. Dlatego, szczególnie na stoiskach warzywno-owocowych, które
najczęściej witają konsumentów wchodzących do marketu, pamiętaj o regularnym
uzupełnianiu towaru. Regały powinny być pełne zdrowych i soczystych produktów,
po które aż chce się sięgnąć.

Odpowiednia segregacja produktów

Wiesz, jak wygląda szachownica? W takim razie w ten sam sposób układaj produkty
na stoisku. Metoda oparta na kontrastujących ze sobą barwach (jasne obok
ciemnych) przyciąga uwagę klienta i sprawia wrażenie dużej różnorodności. To z
kolei zachęca odwiedzających sklep, aby przejść się wokół regałów i przyjrzeć bliżej
temu, co mamy w ofercie.

Grupowanie owoców i warzyw

Niezależnie od wielkości stoiska nadrzędną zasadą jest oddzielenie warzyw od
owoców. Na mniejszych ekspozytorach, gdzie masz ograniczone możliwości
aranżacyjne, pamiętaj, aby owoce znajdowały się wyżej, a warzywa niżej.
W przypadku dużych stoisk dobrze jest podzielić produkty w grupy na zasadzie
podobieństwa. Obok siebie powinny znaleźć się te zbliżonego pochodzenia oraz
rozmiaru (czereśnie, wiśnie, śliwki), te o podobnym przeznaczeniu (cebula obok czosnku, groch obok fasoli), czy te o podobnych walorach smakowych i zbliżonej wielkości (brzoskwinie, morele, nektarynki).

Czystość na stoisku

Jeśli chcemy zachęcić klientów do zakupów, szczególnie w przypadku świeżych
produktów, czystość powinna być dla nas priorytetem. Kupowanie warzyw i owoców
pośród wszechobecnej ziemi z warzyw korzeniowych czy liści, łodyg i innych części
roślin, może spowodować, że Twój potencjalny klient zniechęci się panującym
bałaganem i poszuka innego miejsca. W końcu wybieranie warzyw do sałatki na
obiad powinno być przyjemnym i higienicznym
doświadczeniem, dającym pewność co do jakości i świeżości produktów.

Czytelne cenówki

Każdy konsument, wchodząc do sklepu, lubi widzieć odpowiednio oznaczone
towary. W ten sposób może zweryfikować ceny, porównać je z innymi produktami i
wybrać te, które najbardziej odpowiadają jemu i budżetowi, którym dysponuje.
Dlatego ważnym elementem stoiska warzywno-owocowego są czytelne cenówki.
Powinny znajdować się na nich informacje o nazwie produktu, cenie jednostkowej,
pochodzeniu oraz cenie za kilogram.
Zwróć uwagę na produkty z przeceny. Ich cenówki fajnie, gdyby wyróżniały się na tle
produktów z regularnej oferty. To przyciąga uwagę, a w końcu na tym najbardziej
nam zależy. Warzywa i owoce, szczególnie te, którym kończy się termin
przydatności do spożycia, nie mogą długo czekać na nowego właściciela.

Widoczne wagi, reklamówki jednorazowe i rękawiczki ochronne

Na dziale z żywnością, szczególnie tą przeznaczoną do samodzielnego pakowania,
obowiązkowo musi znaleźć się miejsce na wagi. Powinny być ustawione w
widocznym miejscu, aby konsument nie musiał zastanawiać się, gdzie je znajdzie i
czy na pewno sam powinien warzyć produkty (w niektórych marketach to zadanie
dla obsługi sklepu przy kasie fiskalnej).
Poza tym ważnym elementem wyposażenia stoiska z warzywami i owocami są
reklamówki jednorazowe oraz rękawiczki ochronne. Dzięki nim konsument może
zapakować wygodnie ulubione produkty do zrywki, nie brudząc sobie przy tym rąk i
nie dotykając bezpośrednio innych płodów rolnych. Pamiętaj, że ich miejsce nie
powinno być przypadkowe – dobrze, jeśli ulokujesz je na specjalnym stojaku.

Wysokiej jakości regały dedykowane owocom i warzywom

To, jak Twój sklep postrzega klient, zależy wyłącznie od Ciebie. Zadbaj o
odpowiednie elementy wyposażenia i postaw na dedykowane regały dla warzyw i
owoców. Jeśli nie wiesz, które będą odpowiednie do Twojego sklepu, skontaktuj się
z nami. W Wireland podzielimy się swoim doświadczeniem i pomożemy Cizaaranżować każdy m² przestrzeni sklepowej, by konsumenci znaleźli u Ciebie to,
czego szukają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *